Szczegółowe dane komórki
Urzęduje w siedzibie Starostwa Powiatowego w Opolu Lubelskim przy ul. Lubelskiej 4, 24-300 Opole Lubelskie w każdy poniedziałek w godzinach 7:15 - 15:15 w pokoju nr 307 (III piętro).
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
a) wykonywanie zadań wynikających z ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. 2015 r., poz. 184z późn. zm.),
b) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
c) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów,
d) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw konsumentów.
W znakowaniu spraw Powiatowy Rzecznik Konsumentów używa symbolu RK.
Konsumentem jest osoba fizyczna, która zawiera umowę z przedsiębiorcą w celu bezpośrednio niezwiązanym z działalnością gospodarczą.
Pracownicy
pok. 307, III piętro