Szczegółowe dane komórki
Prowadzi sprawy związane z opracowaniem projektu budżetu powiatu, zapewnia obsługę finansowo-księgową starostwa, organizuje i nadzoruje prawidłowość prowadzenia rachunkowości przez jednostki organizacyjne powiatu, sporządza analizę kosztów wykonania budżetu i sprawozdania z realizacji zadań budżetowych.
1. Pracą Wydziału kieruje Skarbnik przy pomocy zastępcy Głównego Księgowego Budżetu Powiatu,
2. W skład Wydziału Finansowego wchodzą następujące stanowiska pracy:
a. Wieloosobowe stanowisko pracy ds. księgowości Budżetu Powiatu i Starostwa oraz sprawozdawczości budżetowej jednostek organizacyjnych powiatu,
b. Stanowisko pracy ds. obsługi kasowej,
c. Stanowisko pracy ds. płac, rozliczeń z ubezpieczycielami i urzędem skarbowym oraz obsługi ZFŚS,
d. Stanowisko pracy ds. egzekucji dochodów Powiatu i Skarbu Państwa,
e. Wieloosobowe stanowisko pracy ds. kontroli jednostek organizacyjnych powiatu.
3. W znakowaniu spraw Wydział używa symbolu FN,
4. Schemat struktury organizacyjnej Wydziału przedstawia załącznik Nr 3.
Do zadań Wydziału Finansowego należy w szczególności:
1. Opracowanie projektu budżetu powiatu we współpracy z wydziałami merytorycznymi i jednostkami organizacyjnymi powiatu.
2. Opracowywanie projektu układu wykonawczego budżetu powiatu i planu finansowego starostwa.
3. Opracowanie projektu harmonogramu dochodów i wydatków budżetu.
4. Analiza bieżącego wykorzystywania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami.
5. Prowadzenie obsługi kasowej i księgowej starostwa.
6. Bieżący nadzór i kontrola gospodarki finansowej.
7. Opracowanie sprawozdań finansowych i budżetowych z wykonania budżetu.
8. Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Izbą Skarbową, Urzędem Skarbowym i ZUS-em.
9. Prowadzenie ewidencji środków trwałych, ich aktualizacja, amortyzacja i sprawozdawczość w tym zakresie.
10. Wykonanie budżetu w zakresie właściwym dla zarządu.
11. Prowadzenie ewidencji i egzekucji dochodów z tytułu opłat melioracyjnych.
12. Prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie: ochrony środowiska, rolnictwa i leśnictwa, gospodarki gruntami i nieruchomościami.
13. Prowadzenie ewidencji dochodów budżetowych z tytułu wieczystego użytkowania i zarządu gruntów Skarbu Państwa.
14. Pobieranie opłat z zakresu komunikacji.
15. Prowadzenie spraw podatkowych związanych z naliczaniem i rozliczaniem podatku dochodowego od osób fizycznych.
16. Nadzór nad wydatkami bieżącymi.
17. Naliczanie i przekazywanie wynagrodzenia dla pracowników oraz przekazywanie obowiązkowych należności dla ubezpieczycieli i urzędów skarbowych.
18. Rozliczanie otrzymanych i udzielonych dotacji.
19. Gospodarowanie funduszem zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
20. Egzekucja administracyjna funduszu.
21. Gospodarowanie powiatowym funduszem ochrony środowiska i gospodarki wodnej.
22. Opracowanie sprawozdań finansowych funduszy.
23. Kontrolowanie gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych powiatu.
Pracownicy
pok. 306
pok. 304
pok. 305
pok. 304
pok. 305
pok. 101a (I piętro)
pok. 304
(Pokaż pracowników archiwalnych)